Monday, December 23, 2013

Letter 12/23/2013

Hey Everyone

Well it sounds like everyone has been pretty busy with Christmas. Dang I´m super excited for Christmas, but at the same time Christmas here is nothing like Christmas at home. Well I got all 3 of the Christmas packages that you all sent me. THEY ROCKED. Oh my gosh to eat some Hot Cheetoh Fries again was SOOO DELICIOUS!!!!! Also you sent me a ton of Oatmeal. Not gonna lie Oatmeal has never tasted soooo good in my entire life. They have oatmeal here but... it´s SO different. I have no idea why the oatmeal here is so different but also they only sell it in like plain oats so I have to make the flavors myself and it´s just nothing close to the oatmeal preflavored you sent me.

Oh yeah sooo on wednesday my time I´ll be calling you guys at 11 am. I´m going to attempt skype because President Cardinas has this USB chip that can grab internet like a cell phone. And it works super good, so I wanna try skype first and if it doesn´t work I´ll just call you all. Hey but I think it´ll be way better to call our home phone because this call is gonna get super expensive if I call a cell phone.

Wow I´m sorry to hear about Mr. Mazzacco. Hope their family is doing okay. Their son Matt played football with me and he´s a great person.

Well yesterday Chivay had a baptism. We ALMOST had a baptism. Shirley an investigator of 1 year went to the baptism the other day and she was SUPER close to saying yes and getting baptized right there. But it´s also super probable that she gets baptized this week.

Also we had our Christmas Devotional this week with the mission and it was SUPER AWESOME! 

We played a ton of football after writing last week and I sent a few pictures of us on the field. It wasn´t nearly as satisfying as I thought it would be though. No one here knows anything about football here so it was just me organizing and doing everything. 

Oh also in the baptism it was crazy getting to the baptismal area. From the rains the river raised like a TON and we had to cross the river with our pants rolled up and shoes in our hands. 

Lol also on the way back from the baptism we passed by a little truck filled with like 25 people. I swear the truck is only meant for like 5 people hahaha.

Our little branch had their Christmas Party.

Well that´s about it for this week. I love you all. I´ll be calling or skyping 9 am your time on Wednesday so be ready and be on time. And have both the skype and the phone ready because I want to try out skype first.

Love Elder Russon

Look I found another Alpaca.

Nice Alpaca!

Bad Alpaca!!!!

Tuesday, December 10, 2013

Letter 12/9/2013


WOOOHOOOOOO HART WON CIF!!!!!! That´s awesome. Dang I hope they beat Chaminade.

Oh sooooo I decided to not do the treatment. I called the mission medic and the wife of the Mission Presdent answered and basically told me that NO ONE thinks this is the reason I´m coughing so instead of the treatment we are going to send all the tests I´ve taken to the Missionary Doctors in Salt Lake. I´m going to give them all my tests tomorrow and they´ll send them and we´ll see what they say.

Dang you guys HAVE TO BUY THE HART GAMES FOR ME TO WATCH! I need to see them after the mission. Dang 6500 people that´s crazy. Was in at CoC? Wish Hart the best of luck against Chaminade. Dang I hope Hart takes State.

Well I sent some pictures. This week the rainy season started in Chivay. And OH MY GOSH it´s rained SOOO MUCH and it´s sooooo cold here. Actually it´s not that cold because it´s not snow but it´s still super cold. Well this week the plaza of Chivay was finally finished and now the entire city is getting drunk and playing in bands. Seriously the last time there was a big party in Chivay it was horrible. Drunk people sleeping in the middle of the streets for like 5 days. The city was TRASHED after it too. But this time we have something on our side. THE RAIN AND COLD!!!! That´ll keep a good chunk of them off the streets. But the plaza here just got finshed and it´s AWESOME! I´m gonna take some pictures of it right now and I´ll send them next week. Well other than that nothing happened this week. We were supposed to see he Christmas Devotional yesterday but the internet here couldn´t even receive it yesterday because of all the clouds and rain. Well That´s all I got for this week.

Oh and what do you guys think Skype on a day near Christmas or phone call on Christmas?

Well I love you all a lot. 

Gotta go Thanks a ton for the letters. CHOU CHOU!!!

Love Elder Russon

Wednesday, December 4, 2013

Letter 12/2/2013

NICE Hart is still in the Playoffs. Hopefully they destroy Valencia like 54 to 0. How did Davey do in the game?

Well this week in Chivay we had like 60 missionaries from the mission come to Chivay with our Mission President too. They all came up and did service all day long. It was awesome. We cleaned the plaza of Chivay and a bunch of streets and painted the plaza and cleaned the Market here. I sent some pictures. Oh and also changes were yesterday and no one from Chivay had changes sooooo I´m gonna be here for Christmas and Thanksgiving. We talked with our Mission President and he might give us permission to go down to Chivay to be able to skype you. But it probably wont be on Christmas day. What do you all think. Skype on a day close to Christmas or a phone call on Christmas day? I´m good with both. Not sure what´s going to happen yet but just so you know.

Oh and you know how in the States usually the animals you find inside of a house are cats and dogs. Well we were buying breakfast this morning and turned a corner and like 10 sheep came bookin it out of the front door of one of our neighbors houses. It was pretty weird to see. Oh and I have some HORRIBLE news. So our mission got soccer taken away again. I´m SOOOO SAD. When I first got here my first like 4 months we didn´t have soccer. Then a few days ago our Mission President told us we lost permission to play soccer again. A whole bunch of missionaries, like 4, have gotten injured pretty badly from soccer and are going home for it. So PDays now are horrible. Once again. Hopefully he is super nice and as a Christmas present gives us socccer back.

Well I gotta go love you all. Thanks for the letters CHOU CHOU

Love Elder Russon